Autorovi sa podarilo na priestore ohraničenom rozsahom jednej monografie zachytiť počiatky a rozvoj jednej z pomáhajúcich disciplín – sociálnej práce.
Odborník pracujúci s rodinou by mal poznať možnosti profesionálnej práce s rodinou, efektívne využívať formy a metódy práce, účinné intervencie, ktoré rodine pomôžu zvládnuť problémy, konflikty a krízy v kontexte ostatných sociálnych faktorov. Na zvládnutie týchto náročných úloh potrebuje mať nielen graduované vzdelanie, ale aj špecifické výcviky pre prácu s rodinou a pravidelnú supervíziu.
Autori sa zaoberajú výskumom problematiky logiky a metodológie vied. Úvod do metodológie spoločenských vied je pokus o systematický a vlastný výklad problematiky metodológie spoločenských vied i hodnotenie stavu problematiky v danom období.
Práca Slavomíra Gálika Filozofia a médiá je pútavé a originálne dielo. Autor interpretuje filozofiu médií v jej premenách a súčasne nastoľuje problém jej významu v súčasnosti.
Filozofia náboženstva sa zaoberá filozofickou reflexiou a výkladom náboženských fenoménov. Autor sa v knihe zaoberá vybranými problémami súčansej kontinentálnej filozofie náboženstva. Náboženstvo je výrazný fenomén, ktorý pre filozofiu vždy bol a stále zostáva významným predmetom reflexie.
Riadenie ľudských zdrjov nie je riadením konkrétnych ľudí alebo zamestnancov, pracovníkov, rovnako ako riadenie ľudských zdrojov nie je činnosťou organizovania, plánovania, získavania a výberu zamestnania, ale predovšetkým koncepciou, filozofiou, súhrnom hlavných princípov a prístupov k riadeniu personálnych vecí v podmienkach výrobných procesov alebo v podmienkach novej ekonomiky.
Cieľom knihy je predchádzanie možnej stagnácii a podvýkonnosti u detí, ktoré vznikajú ako dôsledok neadekvátnej podpory jednotlivých stránok osobnosti a neprimerane náročných podnetov v edukačnom prostredí, vzhľadom na špecifickosť ich vývinu (akcelerovaný vývin, nerovnomerný vývin).
Autori sa zameriavajú na vybrané oblasti súčasnej didaktiky, akcentujú potrebu inovácií vo vybraných oblastiach.
Práca je napísaná tak, aby poskytla poznatky širokému okruhu čitateľov – inžinierom, odborníkom, učiteľom, doktorandom, slovom všetkým, ktorí sa zaujímajú o historickú problematiku staviteľstva a najmä o jej humánny rozmer, ktorý je vo východisku, v centre i v cieli staviteľstva a jeho subjektov. Text je doplnený viac ako 300 obrázkami významných stavieb.
Kniha kladie dôraz na dva aspekty konfliktu, najskôr sa zaoberá konfliktom z teoretického hľadiska. Snaží sa ho definovať, nachádza analógie medzi ním a osobnosťou, vekom, emóciami človeka a pod. A konfliktom v praxi, ktorý rozoberá v rôznych sitáciách, čím nás učí ovládať ho a vyhnúť sa mu.
Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.
Štvrté doplnené vydanie vypĺňa medzeru v nedostatku univerzitných učebníc základného kurzu fyziky. Je určené nielen študentom a pedagógom základného kurzu fyziky prednášaného na matematicko-fyzikálnych, prírodovedeckých a technických fakultách, ale tiež všetkým záujemcom o elektromagnetické javy – fyzikom, inžinierskym a technickým pracovníkom...
Publikácia Týrané dieťa je príspevkom k zvyšovaniu informovanosti odbornej i laickej verejnosti o problematike páchania násilia v rodine a jeho detských obetiach.
Publikácia je určená nielen odborníkom na médiá, ale tiež ako odporúčaná publikácia pre nový študijný predmet na stredných školách: Mediálna výchova. Zároveň je tento titul vhodný pre študentov vysokých škôl v odbore žurnalistika a tiež pre študentov v odboroch so zameraním na masmediálnu či marketingovú komunikáciu. Ministerstvo školstva SR udelilo tejto knihe odporúčaciu doložku a zaradilo ju do zoznamu odporúčaných pomôcok pre základné a stredné školy.
Publikácia je určená nielen pre študentov psychológie a psychológov, ale pre široký okruh čitateľov, všetkých tých, ktorí si kladú otázku, čo si predstavovať pod tvorivosťou a ako môžu poznatky o nej využiť vo svojej profesii či osobnom živote. Osobitne je určená učiteľom, sociálnym a riadiacim pracovníkom a i.