Stratégie rozvoja osobnosti, alebo tiež Metódy výchovy, ako by sa táto kniha mohla volať, je analýzou postupov a metód ako rozvíjať osobnosť, ako ju meniť, ako ju robiť lepšou a dokonalejšou.
Publikácia je zameraná na problematiku rozvíjania sociálnych spôsobilostí a zvyšovanie sociálnej kompetencie v pomáhajúcich profesiách, medzi ktoré patrí psychológ a psychoterapeut, sociálny pracovník, sociálny kurátor, špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, učiteľ, vychovávateľ, andragóg, preventista, lekár, ošetrovateľ, zdravotná sestra a dá sa uvažovať i o kňazoch a i.
O tom, že 21. storočie bude storočím vzdelávania nás presviedča dianie okolo nás. V súvislosti s týmto konštatovaním a predpokladmi súčasne rezonujú aj mnohé ďalšie otázky a pohľady na edukáciu. Z nich sú najčastejšie frekventované tie, ktoré sa zaoberajú najmä efektívnosťou edukácie a aj tým, či naša súčasná edukácia dosahuje takú úroveň aká by bola žiaduca a aj možná, vzhľadom na rozpracovanosť a aj dostupnosť rôznych odborných a metodických ponúk, ba aj vzhľadom na kvalifikovanosť učiteľov a možnosti i
Publikácia je venovaná oblasti pedagogicko-didaktickej práci učiteľa, ktorá je všeobecne známa. Každý si uvedomuje a vie, že výchovno-vzdelávací proces, ale aj práca v škole, je v podstate interakčným procesom. Učitelia a žiaci každodenne vstupujú do mnohorakých vzájomných vzťahov. Mnohé z nich sú pre žiakov, ale aj pre učiteľov, motivujúce, humánne povzbudzujúce a pod. Pri úvahách o obsahu a zameraní tejto publikácie si autori stanovili cieľ – napísať ju tak, aby oslovila študentov učiteľstva, ale aj uči
Publikácia si kladie za cieľ predstaviť Augustína ako kazateľa a pastiera, ako človeka, ktorého prvoradou túžbou bolo priblížiť Božie slovo tým, ktorí prichádzali za ním ako za svojím biskupom a učiteľom. Jeho najväčšou vášňou bolo kázať a komunikovať svoju vieru.
Smrť filmu. Koniec hry. Strata dramatickosti. Od mýtu k story - zrod, vzostup a pád veľkých príbehov. Strata skutočnosti. Smrť človeka. Záver: Apologetika médií.
Aristotela možno považovať za zakladateľa dlhodobej teoretickej tradície, no premýšľať o jeho špecifickom výklade cností je komplikované.
Vedecká monografia obsahuje analýzu významných aspektov a priesečníkov spoločných dejinných a kultúrnych udalostí Rumunska a Slovenska, resp. Česko-Slovenska v 20. storočí.
Kauzálne modelovanie sa v sociológii začalo rozvíjať zhruba v polovici 60. rokov minulého storočia. V nasledujúcom desaťročí zaznamenalo mimoriadne prudký rozmach.
Učebná pomôcka prezentuje state z finančnej a ekonomickej analýzy. Jej cieľom je poskytnúť všeobecné metodické východiská a poznatky k finančnej analýze.
Text publikácie je koncipovaný tak, že popri snahe poskytnúť všeobecné poznatky o osobnosti človeka v pracovnom procese a o motivácii, kládli autorky pri písaní jednotlivých kapitol dôraz na praktické využitie poznatkov. Publikácia je určená nielen študentom vysokých škôl, ale aj manažérom organizácií, ktorí si uvedomujú, že kľúčovými zdrojmi prosperity sú ľudské zdroje, pretože len ich prostredníctvom sú podnikové ciele stanovené i dosahované.
Cieľom tejto publikácie je poskytnúť ucelený pohľad do fascinujúceho sveta nákladov a cien. Na základe analýzy základných pojmov a vzťahov sa zameriava na možnosti členenia nákladov, prístupy a metódy tvorby cien, kalkulačné metódy využiteľné v podnikovej praxi pri riadení nákladov, rozhodovaní či tvorbe cien.
Spôsob spracovania odbornej problematiky prezentujú vybrané odborné state, aby zapadli do rámca učebného predmetu a spolu i s novovznikajúcimi disciplínami tvorili potrebný teoretický základ ekonomického štúdia. Systémový prístup a prezentácia viacerých pohľadov chce poskztnúť študentovi nielen osvojenie si potrebných poznatkov, ale zároveň i prispieť k tvorivému mysleniu a k odbornému dialógu.
Publikácia je podnetnou, premyslenou a presnou deskripciou a analýzou so syntetickým uzáverom, ktorá posúva chápanie pedagogiky do širších súvislostí.
Touto prácou chce autor aspoň v nepatrnej miere prispieť k rozšíreniu odbornej filozofickej literatúry v období patristiky. Zároveň chce predostrieť interpretácie, hodnotenia, kritické vyrovnávania sa s Augustínovým chápaním slobody a milosti v minulom storočí.