Autor knižky je presvedčený, že investovať do nej sa oplatí. Ak totiž peniaze investujete do pijatiky, na druhý deň Vás bude bolieť hlava. Ak do slovenských nebankových inštitúcií, bude Vás bolieť ešte viac a omnoho dlhšie. Ak investujete do tejto knižky, to, čo Vás bolí, bolieť prestane a v týchto chmúrnych časoch sa aspoň trochu pousmejete.
Masová semiotická komunikácia a jej technológie formujú, najmä prostredníctvom televízie, ohnisko kultúry súčasnej vedecko-technologickej civilizácie, zúčastňujú sa na vytváraní podmienok percepcie sveta, na utváraní obrazcov človeka, jeho hodnôt.
Duchovná kríza súčasného človeka a kultúry spočíva v strate zmyslu pre hodnotu celku, ktorého je človek súčasťou, v parcializácii jeho životných oblastí, čo inými slovami vystihuje aj problém vzťahu medzi kultúrou a civilizáciou.
Predmetom práce je postmoderné myslenie v rôznych podobách, teda nie monotematicky, či monoautorsky orientované skúmanie. Pluralita predmetných uhlov pohľadu nie je dôvodom pre rozptýlenie záujmu do širokých a navzájom nesúvisiacich oblastí. Hodnota nie je pre nás iba pojem z hľadiska axiológie, ktorá ho skúma v jeho formálnom vyjadrení, vnútornej štruktúre a vzťahovosti vo filozofickom jazyku.
Predkladaná publikácia odpovedá na otázky Čo je mystika? Aké sú jej špecifiká? alebo V čom spočíva podstata duchovného života. Autor osobitne tematizuje fenomén mystickej kontemplácie. Na základe porovnania učenia Oblaku nevedenia, zásadného diela stredovekej kresťanskej mystiky, a Ramanu Maharšiho, najvýznamnejšieho novodobého predstaviteľa védantickej duchovnej tradície, formuluje originálne vymedzenie kľúčového pojmu mystiky.
Táto príručka je určená tým ľuďom, ktorí majú záujem spoznať pravidlá správania ustálené spoločenskou skúsenosťou.
Cieľom učebného textu je uviesť čitateľa do základných problémov filozofie náboženstva. Práca je určená študentom filozofie, ale môže slúžiť aj ostatným záujemcov o humanitné vedy.
Dramatoterapia je jeden z liečebno-výchovných prístupov, ktorý pomáha čoveku lepšie spoznať seba samého, lepšie sa orientovať v rôznych situáciách, pomáha mu lepšie chápať, porozumieť, byť sebou samým, preveriť si svoje postoje, možnosti zmien i empatiu.
Psychopatológia u detí máva často odlišný vývoj, klinický obraz i priebeh, ako je to u dospelých, pričom u dospievajúcich sa tieto fenomény už približujú svojimi charakteristikami psychopatológii u dospelých. Predkladaná práca prispeje nielen k prehĺbeniu poznatkov o danej problematike u pedagógov, školských psychológov, študentov pedagogiky a psychológie.
Predmetom tohto spisu nie je tzv. „sloboda vôle“, uvádzaná dosť nešťastne ako protiklad filozofickej doktríny o nevyhnutnosti, ale občianska alebo spoločenská sloboda – podstata a hranice moci, ktorú môže spoločnosť oprávnene uplatňovať voči jednotlivcovi.
Publikácia je určená predovšetkým študentom vysokých škôl, ktorí si počas štúdia majú osvojiť aj základy vedeckovýskumnej práce, pracovníkom výskumnej a vývojovej základne a všetkým riadiacim pracovníkom, ktorí majú pripravovať mladých adeptov vedy.
Pavel Cmorej sa vo svojej knihe sústreďuje na výklad základných pojmov logickej syntaxe a sémantiky. Sústreďuje sa najmä na extenzionálnu semantiku a analýzu jazyka, ktorá sa o ňu opiera. Autorovým primárnym zámerom je opísať syntaktickú a sémantickú rolu výrazov vystupujúcich v jazykoch prvého rádu podľa možnosti čo najjednoduchšie a najzrozumiteľnejšie.
Estetický slovník je slovníkom estetiky ako vednej disciplíny. Je určený estetikom, filozofom, kultúrológom a odborníkom v ďalších humanitných vedách, učiteľom humanitných predmetov na všetkých stupňoch škôl, študentom vysokých škôl v týchto odboroch, záujemcom o dejiny umenia a o interpretáciu umeleckých diel, pracovníkom v umeleckom biznise, v umeleckom priemysle a v médiách.
Monografia štúdií, ktorú práve predkladáme čitateľovi má za cieľ preniknúť do oblasti inkluzívnej edukácie, ktorej teoretici i praktici doteraz často nevenovali patričnú pozornosť. Monografia je rozdelená do piatich častí - dimenzií, do ktorých sme spomínanú problematiku rozčlenili: dimenzia filozofie inkluzívnej edukácie, psychologická dimenzia, praxeologická dimenzia, inštitucionálna dimenzia a dimenzia teórií výchovy.
Publikácia je zameraná na otázky výchovno-vzdelávacieho procesu.