Práca je súborom poznatkov z rôznych disciplín, ako je psychológia, filozofia, teória poznania, fyziológia vnímania, estetika, atď. Andrej Démuth ju zasadzuje do adekvátnych historických súvislostí.
Monografia reaguje na potreby knižného trhu, na ktorom absentujú alebo sú výrazne obmedzené zdroje v oblasti supervízie v sociálnej práci a konktrétne začínajúcich sociálnych pracovníkov a jej špecifík.
Kniha pojednáva o vývoji slovenskej spoločnosti na pozadí základných dejinných trendov 20. storočia.
Snahou autorov je odpovedať na zložité filozofické otázky súčasného sveta, ako je polymatia, boj s chaosom, zmena orientačných bodov, ihrisko a bojisko, dôvody vojny filozofii, vojna a disciplína myslenia, vedecké obrazy sveta, koordinácia hodnôt, analýza a hermeneutika, anamnéza a diagnóza súčasného stavu, ideové formácie, teda, ako je to vlastne dnes s filozofiou.
Autor sa v diele zaoberá zmyslom života človeka, čo je vyjadrené Franklovým hlavným pojmom „Wille zum Sinn.“ Zaoberá sa otázkami slobody, svedomia, zodpovednosti, schizofrénie, eutanázie, psychochirurgie, atď. Spolupracuje s významými filozofickými smermi ako sú fenomenológia, existencializmus, novotomizmus, a i.
Zborník sa zaoberá problematikou všeobecnej metodológie vied na Slovensku, je východiskom publikovaných monografií, zborníkov, vedeckých štúdií pre výskum problémov spoločenských vied (sociálnych a humanitných).
Kniha sa zaoberá sémantickými a pragmatickými aspektmi referencie dvoch najvýznamnejších druhov singulárnych výrazov: indivíduových deskripcií, ale najmä vlastných mien.
Autor kladie hlavný dôraz na skúmanie javov a spoločenských procesov zo sociologického pohľadu. Obsah sa opiera hlavne o metodologickú literatúru, ktorej autormi sú sociológovia, pedagógovia a psychológovia.
Kniha je určená všetkým študentom cudzích jazykov, ktorí majú v svojom programe prekladový seminár, ďalej súdnym prekladateľom a tlmočníkom, ktorí musia podľa nového zákona absolvovať odborné minimum (v tlmočníckych ústavoch v Bratislave, Nitre alebo v Prešove) do roku 2007 a všetkým jazykárom, ktorí získavajú prvé skúsenosti v oblasti prekladu.
Bez nároku na komplexnosť a vyhranenosť predmetu školskej pedagogiky si autori vytýčili aspoň dva ciele. Informovať študentov - adeptov učiteľstva, ako i vyučujúcich v praxi o konkrétnych problémoch pedagogickej teórie a možnosti jej uplatnenia v každodennej činnosti podnietiť odborníkov ďalej spresňovať predmet školskej pedagogiky a hlbšie rozpracúvať nielen teoretické problémy, ale najmä praktické otázky, ktoré výrazne ovplyvnia výchovno-vzdelávací proces v škole.
Autori nazvali predloženú knihu „vademecum vyučovania“. Odpoveďami na otázky sledujú vysvetlenie podstaty mnohých problémov a podnecujú čitateľa, aby sa hlbšie zamyslel a hľadal ďalšie možné súvislosti. Publikácia je určená učiteľom a študentom učiteľského smeru.
Autori sa v piatich kapitolách zaoberajú aktuálnymi otázkami pedagogickej teórie a praxe. Vysvetľujú postavenie učiteľa v súčasných premenách školy v kontexte vzdelávacích reforiem. Po tomto prízvukovaní je podstatná časť publikácie zameraná na vysvetlenie viacerých aspektov sebareflexie – autodiagnostika pedagogickej činnosti, obsah sebareflexie, typy a fázy sebareflexie.
Didaktika ako veda, obsah vzdelania, teoretické základy vyučovacieho procesu, vyučovacie zásady, učebné pomôcky a didaktická technika.
Publikácia je určená všetkým študentom učiteľských smerov, pedagogickým pracovníkom a učiteľom. Oboznamuje s problematikou nových prístupov k vyučovaniu.
Úvod do psychológie je obsahovo zameraný na vstupné informácie z psychológie ako z jednej z najdôležitejších vied o človeku. Publikácia poslúži najmä tým, ktorí sa pripravujú na prácu v oblasti štátnej a verejnej správy, sociálnej práce a rómskej problematiky, ale aj manažmentu, rozvoja ľudských zdrojov, či personálnej práce a inde.