Publikácia ponúka čitateľovi základné metódy riešenia rôznych typov parciálnych diferenciálnych rovníc. Snahou pri písaní textu bolo nájsť vyváženú mieru medzi matematickým detailom a presnost’ou na jednej strane a názornost’ou výkladu na strane druhej.
Kniha je určená pre ľudí v rozvodovom a porozvodovom konaní, záujemcov i odborníkov o túto tému. Ponúka alternatívnu formu starostlivosti o dieťa po rozvode rodičov a pomáha pochopiť dieťa v striedavej starostlivosti.
Táto publikácia opisuje realitu penitenciárnej a postpenitenciárnej starostlivosti na Slovensku a miesto, ktoré v nej zastáva sociálna práca. Predstavuje sociálneho pracovníka ako aktívneho odborníka, vymedzuje jeho priestor a možnosti pri práci s odsúdenými a prepustenými.
Kolektív autorov ponúka túto „príručku zdravého rozumu“ nielen študentom a ich učiteľom, ale všetkým záujemcom o psychológiu. Ide o súbor esejí, ktoré prezentujú názory vedcov a pedagógov. Z rôznych pohľadov poukazujú na dôležitosť kultivovania racionality v bežnom živote a vzdelávaní.
Príbeh kultúry, tak ako ho podáva autor tejto knihy, profesor filozofie a publicista, vedúci vedecký pracovník Filozofického ústavu SAV a prorektor Bratislavskej medzinárodnej školy liberálnych štúdií - napriek tomu, že sa odohráva vo filozofickom profesionálnom diskurze - osloví aj širšie vedecké i laické spoločenstvo, a to svojou dôslednosťou a zmyslom pre detail.
Logika má nezastupiteľné miesto nielen pri algoritmizácii procesov usudzovania, ale je aj generátor nových koncepcií, ktoré zohrali dôležitú úlohu pri rozvoji počítačovej vedy (informatiky). Kniha je venovaná prezentácii moderných základov
Kyberšikana zahŕňa využívanie informačných a komunikačných technológií, ktoré podporujú úmyselné, nepriateľské a často opakované správanie jednotlivca alebo skupiny s úmyslom ublížiť.
V publikácii sú spracované otázky disciplíny, ako problému, ktorý sa dá cez možné prekážky riešiť. Rovnako rizikové oblasti, v ktorých žiaci najčastejšie zlyhávajú a aké sú možnosti rodičov a učiteľov pri riešení prejavov nedisciplinovaného správania vo svojich rodinách a triedach.
Michal Oláh je profesor sociálnej práce zamestnaný ako sociálny pracovník a terapeut v resocializačnej komunite Antona Srholca – RESOTY v Bratislave.
Kniha prináša pohľad na to, nakoľko sa oplatí na intuíciu spoliehať a za akých okolností, pretože práve realistický (a možno aj mierne skeptický) postoj k vlastnej intuícii nám môže pomôcť robiť lepšie a informované rozhodnutia, ktoré neskôr nebudeme ľutovať.
Hodnotenie je činnosť, ktorá môže svojím dôsledkom žiakovi veľmi pomôcť, ale zároveň aj ublížiť. Je to istý druh komunikácie medzi učiteľom, žiakom a rodičom. Nesmieme zabudnúť, že akékoľvek hodnotenie vplýva na utváranie hodnotového systému žiaka. Ak je nesprávne, dieťa stráca a nepestuje si orientáciu vo svete hodnôt. Učitelia by preto nemali podceňovať túto významnú a dôležitú činnosť a nevyhnutnú dennodennú súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu.
František Novosád (1948), profesor v odbore „dejiny filozofie“, pôsobí ako vedúci vedecký pracovník Filozofického ústavu SAV a prorektor Bratislavskej medzinárodnej školy liberálnych štúdií (BISLA). Zaoberá sa dejinami filozofie a sociálnych teórií. Najviac pozornosti venoval rozborom vývoja nemeckého myslenia druhej polovice 19. a začiatku 20. storočia Publikoval štúdie o novokantovstve, austromarxizme, Maxovi Weberovi a Martinovi Heideggerovi. Je autorom viacerých monografií, naposledy to bola práca V z
Novosádova práca je výnimočná ľahkosťou, s akou v nej autor zdoláva intelektuálne najvyššie poschodia pochopenia špecifík spoločenských vied o človeku v prepojení s vysvetľovaním genézy a limitácie moderného človeka v železnej klietke vývoja ducha európskeho kapitalizmu s jeho aj dnes osudovou otázkou postavenia Nemecka v ňom.
Čas, čo sa dá zastaviť, čarodejné šachy, ktoré sa zjavujú tam, kde treba čosi napraviť, nepreniknuteľná tma, na ktorej jedni bohatnú a druhí tratia, vták Vertigo, prilietajúci z neznáma, aby sa nasýtil, voľba kráľa somárov, záhadná sila ukrytá v sklenom vrchu!
Knihu o konšpiračných teóriách som sa rozhodol napísať po tom, čo som ako stredoškolský a vysokoškolský učiteľ zistil, aké sú tieto teórie rozšírené medzi mladými ľuďmi. Konšpiračné teórie som vždy intuitívne odmietal ako, jemne povedané, málo pravdepodobné.