Experimentálna analýza namáhania a pretvorenia komponentov trate. Tretí diel monografie Mechanika železničných tratí, ktorý priamo nadväzuje na teoretické analýzy a simulácie namáhania a pretvorenia železničnej trate od účinkov zaťaženia koľajovými vozidlami, resp. celými vlakmi, je venovaný Experimentálnej analýze namáhania a pretvorenia komponentov trate.
Teoretická analýza a simulácia úloh mechaniky železničných tratí. Táto monografia je pokusom o súhrnné spracovanie poznatkov o namáhaní a pretváraní konštrukcie železničnej trate a jej komponentov, ktoré sú riešené v teoretickej, simulačnej a experimentálnej oblasti.
Namáhanie, diagnostika, navrhovanie, realizácia konštrukčných vrstiev železničného spodku. Monografia Železničný spodok je prvou knižnou publikáciou, v ktorej je spracovaná problematika konštrukčných vrstiev telesa železničného spodku z aspektu jeho namáhania, diagnostiky, navrhovania a realizácie. Je určená odborníkom z oblasti konštrukcií železničných tratí, prevádzkovým pracovníkom ŽSR, doktorandom, ako aj študentom študijného programu Železničné staviteľstvo, ktorý je na Stavebnej fakulte Žilinskej un
Jednou zo základných požiadaviek kvality cestnej vozovky je rovnosť jej povrchu. Nerovnosti vozovky nepriaznivo ovplyvňujú odpor proti valeniu, súčinnosť pneumatiky s vozovkou a tým aj bezpečnosť a pohodlie jazdy. Nerovnosti v dôsledku kmitania vozidiel taktiež urýchľujú poškodzovanie vozovky i vozidla a nepriaznivo vplývajú na zdravie cestujúcich.
Publikácia svojím obsahom reaguje na súčasný stav a nedostatok informácií v oblasti existujúcich mostných objektov, kedy po zavedení eurokódov vznikla potreba reagovať na zvýšené požiadavky európskych noriem na spoľahlivosť stavebných konštrukcií a mostov. Autori tejto knihy sa uvedenej problematike venujú dlhšiu dobu a prezentujú v nej zásadné výstupy svojich dlhodobých výskumov.
Publikácia pojednáva o dynamických výpočtoch mostov na pozemných komunikáciach. Samozrejme, že nepostihuje dynamické výpočty v celej svojej šírke a rozmanitosti, ale venuje sa v podstate dvom hlavným problémom: 1. Výpočtu základných dynamických charakteristík mostných konštrukcií. 2. Výpočtu vynúteného kmitania mostných konštrukcií, hlavne od účinkov pohybujúcich sa cestných vozidiel.
Statika stavebných konštrukcií 2 je vysokoškolská učebnica určená študentom bakalárskeho štúdia študijných odborov Inžinierske konštrukcie a dopravné stavby (IKDS), Stavebníctvo a Pozemné stavby na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline, ako aj pre študentov stavebných fakúlt iných vysokých škôl. Obsahom učebnice je učebná látky prednášaná v 3. semestri bakalárskeho štúdia spomenutých študijných odborov.
Táto monografia prináša výber niektorých výsledkov výskumu v oblasti dynamiky dopravných stavieb, ktorý sa na Katedre stavebnej mechaniky SvF ŽU v Žiline realizoval v ostatných rokoch. Logicky pojednáva o všetkých dôležitých skutočnostiach, bez ktorých dynamická analýza dopravných stavieb nie je možná. Robí tak preto, aby si čitateľ jednoznačne uvedomil, že očakávaný výsledok výskumu je možné dosiahnuť len organickým spojením relatívne samostatne existujúcich skutočností.
Publikácia Pružnosť a pevnosť 2 je určená študentom inžinierskeho a doktorandského štúdia Stavebnej fakulty v Žiline, ako aj poslucháčom ďalších fakúlt technického zamerania v SR, kde sa rovnomenný predmet prednáša. Súčasne sa v jednotlivých kapitolách nachádzajú aj state súvisiace s obsahom predmetu aplikovaná pružnosť a pevnosť, prednášaným na doktorandskom štúdiu uvedených fakúlt.
Učebnica je zameraná v prvej časti na základné konštrukčné prvky pre návrh koľajových riešení a konštrukčné riešenia koľajových spojení a rozvetvení, zhlaví koľajísk priamych a oblúkových, ako aj súvisiacich staničných zariadení. V druhej časti je zameraná na dispozičné riešenia staníc podľa základných technologických postupov, na zariadenia pre prepravu cestujúcich, na prepravné a dopravné zariadenia na tratiach. Ide o železničné stanice medziľahlé, odbočné, prípojné, križovatkové, uzlové a osobné.
V tejto publikácii čitateľ nájde najdôležitejšie informácie o všetkých parametroch prevádzkovej spôsobilosti vozoviek, o tom ako sa diagnostikujú a vyhodnocujú, o javoch, zákonitostiach, príčinách a následkoch, ktoré priamo súvisia s vlastnosťami a poruchami povrchu vozoviek na cestných (pozemných) komunikáciách.
Predkladaná učebnica je venovaná aplikáciám deformačnej metódy na statické výpočty stavebných konštrukcií a výpočtom niektorých typov konštrukcií, ktoré sú v kontakte s pružným podložím.
Publikácia prináša nové poznatky v oblasti protišmykových vlastností povrchov vozoviek. V teoretickej rovine charakterizuje drsnosť jednak z geometrického hľadiska ako usporiadanie výstupkov povrchu, teda morfológiu, a ako reakciu povrchu proti šmyku kolesa, ktorá určuje mieru spolupôsobenia medzi pneumatikou vozidla a vozovkou. V praktickej rovine skúma a analyzuje drsnosť rôznych povrchov obrusných vrstiev asfaltových vozoviek a povrchov asfaltových zmesí vyrobených v laboratórnych podmienkach stanovenú
Učebnica sa zaoberá mnohými otázkami, ktoré súvisia so životným prostredím a cestnou premávkou so zameraním na hluk, vibrácie a emisie. Snahou autorov bolo opísať základné teoretické poznatky v oblasti pôsobenia a objektivizácie vibrácií, hluku, znečistenia ovzdušia od dopravy a ich aplikáciu pri posudzovaní a hodnotení navrhovanej trasy komunikácie.
Niektoré aspekty výstižnejšieho navrhovania. Publikácia monografického charakteru rozširuje pravidlá navrhovania spriahnutých oceľobetónových nosných konštrukcií - relatívne inovatívneho a významného segmentu pozemného ako aj inžinierskeho staviteľstva. Aktualizuje existujúce postupy na základe nových informácií a výstupov nielen z nášho výskumu. Obsahuje celkom štyri časti.